onsdag 15 augusti 2012

Ständigt trött

Jag är ständigt trött känns det som. Jag kan lägga mig nio på kvällen och ändå va trött när klockan ringer halv sju. Då snoozar jag i 30-60 minuter innan jag tvingar mig upp. Jag är trött på att va trött.
Jag har börjat fundera på om det är så att jag är glutenintolerant. Jag gjorde en gastroskopi för ca 10 år sedan och fick då reda på att jag var laktoskänslig och även lite glutenkänslig. Eftersom jag vill minnas att de sa att jag bara va lite känslig mot gluten så ignorerade jag det men blev försiktigare med laktosen. Men nu när jag blivit duktig med laktosfritt så känner jag mig ändå gasig i magen och en onormal trötthet. Så jag börjar misstänka att det kan vara gluten som spökar. Det är bara det att det känns galet jobbigt om det nu skulle vara så att jag är glutenintolerant och måste utesluta allt som har med vete, korn och råg att göra. Allt blir mer komplicerat med middagar ute på restauranger, när man blir bortbjuden mm. Det känns jobbigt. Nu har jag iaf bokat tid på vårdcentralen för att gå till botten med detta. Vi får se vad de säger. Det är iofs mycket lättare nu med att hitta glutenfritt än va det va för 10 år sedan!

Här kan du läsa mer om glutenintolerans: http://m.vardguiden.se/c.jsp?cid=25261241&artid=http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Glutenintolerans/%3ff%3drss20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar