onsdag 1 augusti 2012

Löpning idag!

I söndags sprang jag för första gången på ungefär en månad. Det va tungt. Jag fick ont i knät och det va jobbigt. Det blev 5,8 km på typ 38 min. Idag var jag ute igen och det känns redan bättre. Det kändes lättare att springa och jag kände att jag hade krafter att springa på lite. Jag höll ganska jämnt 6 och 20 tempo. Alltså 6 min och 20 sek per kilometer. Trodde jag skulle krokna lite på slutet men det gick fint ändå trots värsta mördarbacken på sluttampen. Känner mig glad över att ha kommit igång igen! Och sockerförbudet går också bra. Som sagt, jag har inte helt sockerförbud men vad ska jag kalla det... Vi kallar det godis i framtiden, och det innebär godis, läsk, chips, bakverk och bullar. Så mitt godisförbud går bra! Har inte känt något direkt sug än. Känns bra. :)
Jag funderar på hur jag ska göra med vägning. Tror jag ska bestämma en dag i veckan som jag väger mig och mäter mått och sånt. Det får bli... Söndag bestämmer jag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar