onsdag 1 augusti 2012

Dags för sockeravvänjning

Efter ungefär en månad utan någon som helst träning och med någon typ av godis eller läsk eller liknande varje dag så startar jag nu ett halvårs strävan mot en fastare kropp, bättre kondition och smalare midje- och höftmått. Till våren är det dags för bröllop och de flesta vill vara i sitt esse på den dagen och även jag.
Jag börjar på vikten 60 kg och mitt mål inför denna dag är 55 kg eller bättre. Min matchvikt för 10 år sedan var 54 kg och det känns svårt och ganska orimligt att jag skulle komma ner mer än det nu. Men inget är omöjligt har jag hört. Min normala vikt på senare år har legat runt 57 kg. 55 känns som ett bra mål!
Jag och min sambo (ja, just det, han är min fästman nu, men det låter lite fånigt att gå runt och kalla honom det. Det känns så stelt och konstlat) men iaf, vi bestämde oss för denna avvänjning nu när vi började jobba igen efter semestern. Vi börjades i måndags, för två dagar sedan.

Det har gått bra. Jag har inte känt någon direkt sockerabstinens än. Vi kör ingen diet utan sunt förnuft när det gäller vad vi äter och dricker och komma igång med träningen igen. Det borde ge ganska mycket bara det. Hoppas jag!

Min vikt är alltså 60 kg nu. Om ca 6 månader, gärna tidigare hoppas jag kunna meddela att jag väger 55 kg eller mindre.

Klara, färdiga, GÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar