söndag 19 augusti 2012

Midnattsloppet!

Puh va det va jobbigt! Men jag klarade mitt mål att springa midnattsloppet under 60 minuter. Jag kom i mål på 59.54! :)
Första kilometrarna gick fort. Sprang med strömmen på ca 5 min-tempo. Sen saktade det av när det började bli kuperat. Första tuffa backen upp till Sofia kyrka va seg. Jag hade kraft i benen att jogga på men det va mycket folk i vägen som gick och så mycket kraft ville jag inte slösa på att kryssa mellan gående. Så jag gick en bit i backen. Sen blev det lite högre tempo till nästa stigning, mosebacke. Där sprang jag hela men det va tungt. Jag höll mig i snitt på 6-minuterstempo och visste att jag va tvungen att springa på i sista backen om jag skulle fixa under timmen. Så efter sista backen försökte jag hålla tempot uppe och tänka mig målgången. När vi vände ut på Hornsgatan såg jag målet där framme och försökte öka men jag va helt slut och kämpade bara för att hålla tempot. Jag stapplade över mållinjen på 59 minuter och 54 sekunder.
Jag fick lite håll i vänster sida ganska tidigt i loppet och på slutet hade jag håll i båda sidorna. Det va jobbigt.

Men loppet var roligt. Det var mycket musik och glada människor som stod och hejade på en! Det var personer i roliga maskeradkostymer som sprang. Jag sprang om två päron, en flygande matta, en ängel och en björn i alla fall.

Jag åt lite dumt. Klockan 1715 åt jag en Nacho de Lux på Tacobar och sen en halv brownie på det. Jag blev väldigt mätt och visst det va fyra timmar till start men jag kände mig ändå tung i magen. Det va lite otaktiskt. Jag brukar springa på fastande mage och borde bara ätit lite grann. Men men. Det gick bra ändå!

Christoffer och hans far var också med och sprang och min syster var ned och hejade på oss! Det är alltid roligare när man är fler som kan peppa varann! En vän till mig skulle springa men tyvärr var hon sjuk och kunde inte va med. Men nästa år, då smäller det! Då ska vi springa tillsammans! :)

Nu ska jag sooova! Oj vad jag ska sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar