fredag 17 augusti 2012

Midnattsloppet i morgon

Imorn är det midnattsloppet och jag är taggad! Det ska bli så kul! I onsdags var jag ute och sprang 8 km och kom i mål på 47 min och 11 sek! Det är nästan tangerat pb (47.07)! Känns väldigt roligt med tanke på att jag tränat så lite (ingenting) i sommar! Hoppas på att komma under timmen på milen imorn! Jag har aldrig sprungit midnattsloppet förrut så håll tummarna för mig! :)
Jag har en vanlig pulsklocka från Polar. Nu har jag blivit sugen på en med gps för att veta hur långt jag springer. Min fästman har en och jag brukar be honom att mäta upp sträckor åt mig så att jag kan springa en viss sträcka och ta tid. Men det vore smidigt att kunna veta själv hur långt jag sprungit och vilket tempo jag håller osv. Nu testar jag "svärmors" klocka i morgon när jag springer. Den har gps så jag vet vilket tempo jag har!
Får se sen om jag blir sugen på en själv. Passar ju bra att önska sig i födelsedagspresent för jag fyller år i början av september! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar