torsdag 13 september 2012

Tatuerade ögonbryn

Jag har alltid haft väldigt glesa och ojämna ögonbryn. Jag har kämpat i flera år för att flytta ner dem och jämna till dem. Jag bestämde mig för att tatuera dem för att fylla ut och jämna till. Jag blev rekommenderad en tatuerare som sas va duktig på bryn. Men jag va tvungen att måla dem själv. Jag är inte duktig på att måla själv och gick till en make up artist och fick dem målade. De var tyvärr ojämna redan då när hon hade målat och sedan blev de tatuerade ojämnt. Tyvärr blev det ganska dåligt och jag ångrade då att jag gjorde det. Jag gjorde tre återbesök hos tatueraren och han har aldrig tagit mer betalt än han gjorde första gången, vilket var billiga 1500 kr. Vi rättade till brynen och till slut fick jag nöja mig för tillfället och det va så att man kunde leva med det iaf. Men så nu så ville jag försöka rätta till dem så att jag kan känna mig nöjd. Ett år efter att jag tatuerade mig första gången. Jag tog kontakt med en annan make up artist och tog god tid på mig där innan jag åkte till tatueraren. Tyvärr så är det väldigt svårt för tatueraren att tatuera exakt som hon målat. Men sen är det ju väldigt svullet precis efter oxå. Nu när jag har sansat mig lite och låtit svullnaden gått ner så känns det bra. Jag valde att göra brynen lite tjockare för att kunna jämna till dem på höjden och jag tycker om det. Jag gillar dem. Det blir säkert nån liten grej att rätta till innan jag är helt nöjd men det är bara någon småjustering isf.
Jag är nöjd med att jag tatuerade ögonbrynen för nu ser man iaf att jag har bryn och det blir snyggare rent generellt.
Det jag kan rekommendera för den som funderar på att tatuera är att gå till en kosmetisk tatuerare först. De är vana att sminka och duktiga just på bryn och eyeliner med mera. Sedan går du till en riktig tatuerare och tatuerar som den kosmetiska har gjort. Då blir du säker på att det blir symmetriskt och bra. Mina är gjorda hos en riktig taguerare direkt och han är inte utbildad för just kosmetiska tatueringar som handlar om sminkning helt enkelt. Vi vill bli tatuerade så vi slipper sminka oss.
Så här i efterhand hade jag iaf gjort så. Först kosmetisk och för att slippa röda ögonbryn när färgen går ur kosmetiska tatueringen och slippa fylla i vart tredje/fjärde år så skulle jag tatuerat in dem hos en riktig tatuerare sen.
Så här hade jag velat att mina ögonbryn såg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar