måndag 17 september 2012

På jakt efter en fin kyrka

Nu är vi på jakt efter festlokal och kyrka. Vi väljer kyrka beroende på var vi vill ha festen. Har kollat runt lite på söder och Katarina kyrka och Maria Magdalena ligger bra till. Även Högalids kyrka som vi va inne på lite först är med som alternativ.

Förra veckan var vi på Långholmens värdshus för rundvisning. C hade pratat med en kvinna i telefon när han bokade som var väldigt trevlig och positiv. När vi kom dit fick vi tyvärr en annan kvinna som skulle visa oss runt. Hon kändes stressad eller irriterad. Hon avbröt när vi försökte fråga något så att jag glömde bort vissa frågor. Hon var negativ till förslag jag/vi hade och allmänt kort i tonen. Nästan otrevlig. Jag fick verkligen inget bra intryck av det stället dels pga att man inte kunde ha borden som E eller U utan som skolmatsal i fyrkantiga bord där man satt åtta och åtta och till stor del pga hon som vi pratade med. Det är konstigt tycker jag, när man är där för att spendera mer än 100000 kr på deras ställe att man inte är lite mer serviceminded. Väldigt trist och det är ganska lätt att välja bort ett sådant ställe när någon är otrevlig.

Idag tog två andra ställen som jag mailat om bröllop kontakt med mig och det va en väldig skillnad på service och bemötande. De var väldigt trevliga och positivt inställda. När jag la på luren kände jag mig jätteglad och positiv, det är så det ska kännas! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar