torsdag 6 september 2012

Svårt att somna kvällen innan min födelsedag

När jag va liten så brukade jag ha svårt att somna på kvällen innan min födelsedag. Jag minns att man låg och vred sig och va spänd inför morgondagen vad man skulle få i födelsedagspresent och när familjen skulle komma och sjunga för en på morgonen. Att det skulle bli tårta till frukost, den enda dagen på året (och när min lillasyster fyllde år också förstås) man som Pippi Långsyrump fick gräddtårta till frukost!

Nu är jag vuxen. Idag är det min födelsedag. Jag hade inga problem att somna igår kväll. Men imorse vaknade jag först av min fästmans klocka. Han smög upp. Jag hörde honom duscha. Jag tittade ut genom fönstret och det är en klarblå morgon. En fantastisk dag att fylla år på. Jag va lite spänd av förväntan så jag hade lite svårt att somna om. Jag! Jag som kan snooza 20 ggr utan problem och somna direkt efter varje omsnoozning! Men jag slumrade nog till iaf för helt plötsligt så kom han smygande och sjöng ja må hon leva för mig! Han hade gjort frukost på sängen och så fick jag en födelsedagspresent. Jag blev glad! Så mysigt att bli lite firad på sin dag. Att det är något annorlunda, något speciellt med dagen. Trots att jag är vuxen nu så tycker jag om det. Det tror jag alla gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar