lördag 8 september 2012

Onepiece Jump in

Det börjar bli kallare ute och jag måste hitta en varmare onepiece.
Jag har i dagsläget 4 olika typer av onepiece.
En rosa onepiece från Gina tricot som är ganska tunn. Den har varit perfekt att ha under sommaren och när det inte är så kallt ute. Så fort jag kommer hem byter jag om till den. Det är så skönt att ha onepiece hemma och gå runt och mysa i.
Jag har även en äkta Onepiece som är svart med vita ränder. Den va superskön när det inte va för varmt. Tyvärr så krympte den i tvätten så den är numera för tight på mig. Jag ska sälja den på blocket tänkte jag. Det är dessutom storlek XS och det va aningen för litet för mig. Jag är 155 cm lång men väger idag ca 60 kg. Small sitter mycket bättre på mig och det är mycket skönare med lite utrymme i den!
Den tredje jag har är också av märke Onepiece s jag köpt begagnad på blocket. En United kingdom med Storbritanniens flagga på. Den är perfekt förutom att det saknas fickor fram på magen på den. Jag vill ha fickor.
Den fjärde och sista jag har är en helt ny oanvänd onepiece av märket In one. Den köpte jag via Groupon men passformen var inte så bra. Den satt inte bra på mig.

Så. Alla utom min rosa onepiece från Gina ska jag sälja och så vill jag hitta en ny begagnad som är som originalet i tjocklek. Min Gina är för kall nu helt enkelt när det är 10 grader ute.

Jag hittade en Onepiece Teddy fleece navy på blocket som jag blev sugen på men jag är rädd för att den tyvärr är för varm i de flesta lägen. Den är säkert supermysig när det är vinter ute och inte så varmt inne men jag vill hitta en som är lite lagom. Som min svart/vit-randiga som jag krympte.

Tror jag får fortsätta leta... Vänta tills det kommer ut en stl small på blocket i rimlig prisklass så köper jag den! Det spelar inte så stor roll för mig vad det är för färg eller mönster. Bara den sitter bra.

1 kommentar: