onsdag 18 juli 2012

Liseberg

Idag har vi haft en heldag på Liseberg! Det var väldigt kul men nu är vi helt slut här på hotellrummet.
Kom dit 30 min innan öppning (10:30) och gick därifrån 20:45. Galet! :)
Vi åkte Lisebergbanan, Kanonen, Balder, Lisebergshjulet och Flumeride. Jag har aldrig åkt Kanonen förrut och den var superrolig! Synd att den är lite kort bara! Den tråkigaste va Flumeride för jag blev helt dyngsur från midjan och ner. Fick stå med rumpen bar inne på damernas och torka shortsen under handtorken. Tur att det fanns handtork! Byxorna blev nästan helt torra! Den läskigaste (enligt mig) var helt klart Lisebergshjulet. Jag är höjdrädd och trodde verkligen inte att det skulle vara någon fara med ett stort parisehjul men det var det. Satt som förstenad och sa åt min sambo som delade kabin att inte röra sig. Det va så läskigt. Usch! Skrattade åt mig själv när jag innan åkturen med hjulet tyckte att jag var gammal som tyckte att ett stort parisehjul såg trevligt ut att åka. Det visade sig vara en vansinneshjul! Man satt inte ens fast inne i kabinen!

Sedan blev det mat och lite femkamp! Jag och min sambo är ganska jämna i såna spel och det var väldigt kul att köra! Det blev golfputting, basket, waterball, skjuta på ankor och kasta ägg. Det blev lika! För vi fick två vinster var och lika på waterball. Sambon vann avgörande med rulla kulor och träffa poäng. Väldigt kul va det!
I femkampshäftet fick vi några gratisspel på chokladhjulen och vi köpte en bricka med 5 nummer och vann på Tobleronehjulet! Nummer 8. Riktig flyt!

Vi kollade på Carl-Einar Häckner också och det va roligt!

Det hann bli en sväng i spelrummet också innan vi tackade för oss.

En riktigt roligt dag blev det! Nu kommer vi sova gott gott! Imorn blir det hemfärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar