tisdag 24 maj 2011

Mc-dagbok

I lördags tog jag ut hojen och körde premiäråket för säsongen. Det gick bra men jag har ju knappt några timmar på cykeln så jag känner mig inte så säker i alla lägen än.
I söndags var det oxå superhojväder och jag och en gammal jobbkompis tog en långtur på eftermiddagen. Det blev slingerbulten och sen fika på Rosen. Bort mot Södertälje och färjan över till mörkön och middag på ett pizzeriahak. Sen gamla södertäljevägen tillbaka! Det blev en lång tur för mig som inte är van. Det var en superrolig dag!

När jag kom hem vid åttatiden var jag ganska mör i kroppen men jag hade bestämt mig för att ta en löparrunda och sprang (småjoggade skulle nog vara mer rätt) en 5 km-slinga flr första gången sen i februari tror jag. Det tog i benen kan jag säga. Dagen efter gick jag som en 80-åring. Men trots det pallrade jag mig ändå ut och pinade mig igenom 5an igen. Känns bra att komma igång! Måste göra nåt åt min mjuka jordglobmage. Usch. Mitt mesta som va 58 har nu blivit 58.7. Skit. Hit men inte längre.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar