lördag 28 maj 2011

Kryssning med bästa klassisarna och gradering

Har varit på vikingkryssning igår till idag med min klass från Nackademin. Det va riktigt, riktigt roligt! Roligt folk, god mat och mycket dryck! ;) Vi dansade i många timmar och förhoppningsvis brände jag massor med kalorier! Men mina stackars fötter mår inte så bra idag. Det började med att jag var smart och tänkte att jag inte skulle släpa för många skor med mig, så jag tog bara finskorna (10 cm klackhöjd) och mina backup-skor som jag skulle ha när jag blev för trött för att ha dessa size 10 klackskor. Dessa backup-skor var av modell ballerina. Men redan på väg till förkrökstället på söder från skolan så hade jag skavsår och kunde knappt gå. In på närmsta h&m och köpte ett par snygga, höga men dock sköna skor som jag tog på mig på plats. Efter en öl gick vi vidare och tog en snabbmåltid på donken under katarinahissen och sen gick vi de 15 km bort till viking line-terminalen. In med väskor i hytterna och upp till baren och tog en öl. Efter lite kareokee, buffé, dans, raggning (inte av mig), drinkar, dans, blottning (inte av mig) så var dagen, kvällen och natten till ända och jag gick som första person i gänget, till sängs vid 04:45. Resten kom vid 05:30 och stojade till 06 ungefär. Frukost, taxfree och ett skoköp till, så va båten tillbaka i slussen. Det var en kanonresa och mina klassisar är riktigt roliga. Det kommer bli tomt att inte träffa dem på regelbunden basis i framtiden. Vi sa dock att vi får ta en till kryssning i framtiden och det vore kul om vi gör. Tack för en superrolig kryssning, klass!

Väl i hamn fortsatte färden för mig direkt till min taekwondoklubb, Mudo Academy där gradering hölls idag. Det blev ett par svettiga timmar där också men jag klarade mig och blev godkänd och har numera rött bälte med ett svart streck. Tre graderingar till, till svart bälte.

Nu sitter jag i sängen och bloggar medan Champions league-finalen pågår för fullt. Undra vem som vinner. Messi är ju väldigt duktig på fotboll.

Min sambos svåger sprang stockholm marathon idag på 3.20.16. Det var hans första marathon och jag är riktigt imponerad av hans enastående tid! Grattis till honom.

Även grattis till min sambo som även han graderade sig idag och klarade det! Han har numera gult bälte.

Nu scrubs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar