onsdag 13 april 2011

Jag är härmed officiellt gammal

Jag satt och kollade igenom elloskatalogen och inser igen (har gjort i tre år påpekar c) att jag måste skaffa ett par svarta pumps. Kan inte fatta att jag inte har ett par (och har gjort i tre år påpekar c). Först ser jag ett par riktigt, riktigt snygga och tänker, dom ska jag ha. Sen lägger jag märke till att klackhöjden är 12 cm och inser, av tidigare erfarenheter, att jag inte kommer att använda skorna särskilt ofta (och om, inte särskilt länge) pga att det gör för ont. Jag vänder blad och ser ett par pumps med klackhöjd 5 cm och tänker "de där ser bekväma ut". Bröööl (en signal ljuder), jag är officiellt GAMMAL!
Det är så. När åldern stiger, sjunker klackhöjden. Tänk på det ungdomar.

1 kommentar:

  1. HAHA!
    OMG!

    jag joinar dig i klubben. själv tänkte jag mig på konststycket att faktiskt försöka med lite högre klackar.

    jag kanske ska inse att det där med att paja fötterna inte är min grej?

    SvaraRadera